
söndag 7 december 2008
Technihorror
Har börjat göra tillägnade önskemixtapes. Detta går ut till Rebecca. Eftersom jag har tappat min kontakt med bloggvärlden så blir det en mix av gamla favoriter...

TECHNIHORROR

lördag 6 december 2008
torsdag 19 juni 2008
Midsommar 08
Astrud Gilberto - Beginings
Incredible Bongo Band - Apache
Vampire Weekend - Cape Cod Kwassa Kwassas
Frankie Valli - Beggin' (pilooski edit)
Agent Simple - Make a Right At Jordfallsmotet
I'm from Barcelona - We're from Barcelona
The Pointer Sisters - Send Him Back (Pilooski Edit)
Underworld - Ring Road (Fake Blood Remix)
Round Table Knights - Freak From Desire
Sidechains - Dance While You Can
Coldplay - Violet Hill (Cryptonites Remix)
Curtis Vodka - East Side West Side Bounce
Kid Sister - Pro Nails (Tepr Remix)
The Whitest Boy Alive - Golden Cage(Fred Falke Remix)
Estelle ft. Kanye West - American Boy(Kill the Noise Remix)
Alan Braxe & Fred Falke - Intro
Princess Superstar - Bad Babysitter (Shir Khan Remix)
The Brady Bunch - Its A Sunshine Day
Gloria Jones - Tainted Love
Music Go Music - Light of Love
Incredible Bongo Band - Apache
Vampire Weekend - Cape Cod Kwassa Kwassas
Frankie Valli - Beggin' (pilooski edit)
Agent Simple - Make a Right At Jordfallsmotet
I'm from Barcelona - We're from Barcelona
The Pointer Sisters - Send Him Back (Pilooski Edit)
Underworld - Ring Road (Fake Blood Remix)
Round Table Knights - Freak From Desire
Sidechains - Dance While You Can
Coldplay - Violet Hill (Cryptonites Remix)
Curtis Vodka - East Side West Side Bounce
Kid Sister - Pro Nails (Tepr Remix)
The Whitest Boy Alive - Golden Cage(Fred Falke Remix)
Estelle ft. Kanye West - American Boy(Kill the Noise Remix)
Alan Braxe & Fred Falke - Intro
Princess Superstar - Bad Babysitter (Shir Khan Remix)
The Brady Bunch - Its A Sunshine Day
Gloria Jones - Tainted Love
Music Go Music - Light of Love
Midsommar 08
lördag 26 april 2008
Hemma igen!

Rex the Dog - italian blond edit 1
Hot Pink Delorean - Played Out (Feat. Fantastadon)
Midnight Juggernauts - Shadows
Ben Mono featuring Yo Majesty - Hit The Bit (Lorenz Rhode Remix)
Heartsrevolution - CYOA (Flosstradamus Remix)
Avalon - Exodus Testament
Excess Express (Rampue Version) - Plemo vs. Rampue feat. Jessica Drosten
The Discoboys - For You (Patrick Alavi Remix)
The Bloody Beetroots - I'll Destroy
The Dirty Secrets - 5 Feet Of Snow (Miami Horror Remix)
Daft Punk - Human After All
J.J. Cale - Cocaine
Midnight Juggernauts - Shadows
Ben Mono featuring Yo Majesty - Hit The Bit (Lorenz Rhode Remix)
Heartsrevolution - CYOA (Flosstradamus Remix)
Avalon - Exodus Testament
Excess Express (Rampue Version) - Plemo vs. Rampue feat. Jessica Drosten
The Discoboys - For You (Patrick Alavi Remix)
The Bloody Beetroots - I'll Destroy
The Dirty Secrets - 5 Feet Of Snow (Miami Horror Remix)
Daft Punk - Human After All
J.J. Cale - Cocaine
I'm on a Plain Cocain
Så, då va man tillbaka i Sverige igen och därmed var det slut på äventyren. Eller i alla fall för denna gången. Detta blir då den sista posten på denna blogg, eller i alla fall om resan.
På flyget hem slängde jag ihop en sista mix, som inte blev pjokig alls!
So Long Så Länge!
söndag 20 april 2008
Tillbaka på ruta ett
Sitter återigen på rummet i Whistler och har precis lagt av mig allt och tatt en dusch.. fy fan va jag behövde den... Sista etappen på denna resan hade jag kunnat klara mig utan. Ah well först Frisco: Jag gillar den staden, kommer nog inte gå in på så mycket mer detaljer än så. Den har sina nackdelar, typ en sjuk mängd crack heads i varje gathörn, men med kvarter som lower haights och mission så kan man inte mer än att bara bli lite små kär i den staden.
Sen att ta sig därifrån visade sig vara bara jobbigt.. tog ett plan vid tio och landade i seattle lite efter midnatt.. Därifrån hade jag bestämt med en kompis syster om att få sova på hennes soffa, så jag satte mig på en av stadens bussar. Att killen bakom mig(en grabb i nitton års åldern) ägnade hela resan(som tog två timmar) åt att berätta för killen bredvid hur mycket pengar man tjänar på person rån, och hur han skulle börja med konto korts bedrägeri plus att resten av bussen såg lätt shady ut gjorde att jag va ganska skakis när jag väl kom fram. Väl där sov jag tre timmar på en 110 cm lång soffa, och tog sen taxi till busstationen, för att sätta mig på bussen upp hit, ca 8h.. nu är jag här i alla fall. Snart är jag hemma igen, ska bli skönt. Längtar efter alla..
Sen att ta sig därifrån visade sig vara bara jobbigt.. tog ett plan vid tio och landade i seattle lite efter midnatt.. Därifrån hade jag bestämt med en kompis syster om att få sova på hennes soffa, så jag satte mig på en av stadens bussar. Att killen bakom mig(en grabb i nitton års åldern) ägnade hela resan(som tog två timmar) åt att berätta för killen bredvid hur mycket pengar man tjänar på person rån, och hur han skulle börja med konto korts bedrägeri plus att resten av bussen såg lätt shady ut gjorde att jag va ganska skakis när jag väl kom fram. Väl där sov jag tre timmar på en 110 cm lång soffa, och tog sen taxi till busstationen, för att sätta mig på bussen upp hit, ca 8h.. nu är jag här i alla fall. Snart är jag hemma igen, ska bli skönt. Längtar efter alla..
fredag 11 april 2008
hon satte kniven mot min hals och jag trodde jag skulle do
Befinner mig i San Francisco. Kanns lagom sjukt. Bara resan hit var klart surrealistisk. Jag missade forsta bussen fran whistler i forrgar viket ledde till att jag aven missade andra bussen fran Vancouver.Sa fran att jag skulle spendera en dag i Seattle, hade jag plotsligt 4 h att sla ihjal i Vancouver.. Jag bestamde mig for att ga och klippa och raka mig. Jag har aldrig varit hos en barberare innan sa jag var latt skeptiskt i borjan. Nar sen den stora kinesiska kvinnan borjade trimma huvudet pa mig som om hon holl pa att mala en Pollock var jag sjukt nara att dra mig ur sjalva rakningen. Och nar hon satte kniven mot min hals trodde jag att jag skulle do. Men med en forvanadsvard precition, och en oroande hastighet polerade hon mitt ansikte, som dessutom fick lite asiatisk ansiktsmasage genom de varma handukarna, intressant och klart udda. Efter det satte jag mig pa GreyHoundbussen och akte in i USA(lyssnades pa Bruce Springsteen och Simon & Garfunkel, klyschigt och mysigt)Nar jag till slut kom fram till Seattle var det bara att ta sig natt att ata och ga till sangs. Hann dock socialicera med nagra britter som hade vart i Frisco veckan innan.
Dagen efter lyckades jag forsova mig(igen) och var darmed nara att missa mitt plan hit, men efter en nojjig bussresa ut till flygplatsen sa hann jag precis slanga in min vaska innan de stangde incheckningen.
Val i har tog jag mig till hostelet, som ar en resa i sig. Det ar som om 68 rorelsen har gatt pa e i i 40 ar och nu bestamt sig for att bli textilkonstnar och skaffat hund. Bilder kommer.
Solen stralar over Frisco och jag ska ge mig ut och handla klader..
Dagen efter lyckades jag forsova mig(igen) och var darmed nara att missa mitt plan hit, men efter en nojjig bussresa ut till flygplatsen sa hann jag precis slanga in min vaska innan de stangde incheckningen.
Val i har tog jag mig till hostelet, som ar en resa i sig. Det ar som om 68 rorelsen har gatt pa e i i 40 ar och nu bestamt sig for att bli textilkonstnar och skaffat hund. Bilder kommer.
Solen stralar over Frisco och jag ska ge mig ut och handla klader..
lördag 5 april 2008
Me as Whistler
Har samlat ihop och sammanfattat min säsong i en 65 min lång mix, enjoy!

Me as Whistler(zshare)

Incredible Bongo Band - Apache
Vampire Weekend - Cape Cod Kwassa Kwassa
Barry Manilow - Copacabana
Run DMC vs Aerosmith - Walk this way
Jacksson 5 - Blame it on the Boogie
Snoop Dogg vs Robin - Sexual Eruption
The Whitest Boy Alive - Golden Cage(Fred Falke Remix)
Suicide Booth - Raumpilot
The Outrunners - Cool Feeling
CFCF - Claudio
Hot Pink DeLorean - Miami Snatch
Glass Candy - Life After Sundown
Avalon - Avalonian's Shrine
Grafton Primary - I Can Cook(Miami Horror Remix)
The Bell - I am History(Whitenoise Remix)
Cut Copy - Lights and Music(Moulinex Remix)
Soft Tigers - Mr Ice Cream(Miami Horror Remix)
AC/DC - Thunderstruck(Tittsworth Remix)
Trash Yourself & The Toxic Avenger - Song 2
Datarock - fafafafa (Miami Horror Remix)
Dj Mehdi - Signature
Håkan Hellström - Zigenarliv Dreamin
torsdag 27 mars 2008
lördag 22 mars 2008
Bilder från idag!

Utsikten från första avsatsen på The Spearhead..

The Stairmaster

Första spåren för dagen

Douglas river upp snön!
Fler Bilder!!!
Hajka är grejen!
Har haft min absolut bästa skiddag någonsin.. Ever ever ever!!! Har hajkat lite förut men inga riktigt långa turer. Men de senaste tre dagarna har vi tagit minst en hajk om dagen och idag gjorde vi den längsta(eller rättare sagt de två längsta) Jag och Dogge möttes halv nio vid liften och var väl uppe i backen runt nio. Därifrån tog vi oss upp på Balckcomb glassiären och traverserade över den för att börja vår hajk. (Hittils hade vi altså åkt lift) Sen tog vi av oss skidorna, eller jag tog av mig mina skidor och dogge spände på sina skins, och tog oss upp på ett berg som heter the Spearhead. Därifårn åkte vi ner i nästa dal och började knata upp för The Stair Master(ca 30-50 min hajk rakt upp!) Därifårn var det mer eller mindre åkning hela vägen ner till restaurangen, ett åk som heter Poop Chutes, och vi tog en linje som heter Dog Leg (pga dess krokighet...) tror att vi tog ca 1000 höjd meter, i puder! Hela hajken tog ca 3 h.
När vi kom ner va vi så adrenalinpumpade att vi inte kunde sitta stilla så vi tog oss upp på Spearhead igen och åkte ner ett åk som heter Corona som va sjukt coolt det med. Totalt va vi ute och hajkade i 5 h...
Så nu är jag lätt sliten! Transfere imorgon, näst sista gänget! Sen blir det San Fran..
När vi kom ner va vi så adrenalinpumpade att vi inte kunde sitta stilla så vi tog oss upp på Spearhead igen och åkte ner ett åk som heter Corona som va sjukt coolt det med. Totalt va vi ute och hajkade i 5 h...
Så nu är jag lätt sliten! Transfere imorgon, näst sista gänget! Sen blir det San Fran..
torsdag 13 mars 2008
Mer än så kan ingen bli..
..kan kalla mig för idiot, det har jag ingenting emot, ja e en idiot..
...eller egentligen inte men man kan inte hjälpa att känna sig lite dum när man gått runt och klagat(i tysthet) på att det inte finns något trevligt och intressant folk som bummar, och så räckte det med att sticka nosen utanför dörren så träffar man dem. Skulle kunna skylla på lathet, men jag tror det har mer att göra med att jag har vart lite less på att va så där attacksocial som man ibland behöver vara för att lära känna nya människor att jag inte ens brydde mig om att var sådär vanligt social. Men efter en session av så där lite lagom socialicerande över några "strawberry-saké-margeritas" (orkar inte ta reda på hur det kan tänkas stavas) i lördags och en session på berget och klätterväggen idag så kan jag helt enkelt konstatera att jag hade fel, och att jag e en idiot. Skönt folk helt enkelt. Bla Dogge och erik läser på Läkarlinjen i göteborg och har tydligen vart med och sparkat in en viss herr Krönlein i höstas(låter det bekant mister A?)
Är för övrigt helt förstörd i händerna efter dagens session vid klätterväggen. Skriver man vid klätterväggen? Min första tanke va på klätterväggen, men det låter helt stukat, och man är ju fan inte i klätterväggen heller... anyone? Det va säkert tre veckor jag va uppe, men nu har jag lite inbitet folk att klättra med så jag funderar på att köpa mig ett månadskort för sista månaden nu och satsa lite.. ne nu.. NU JÄVLAR!
Shit det är mindre än en månad kvar nu!! Sista gästerna lämnar whistler 6e April, Sen ska det städas upp och tackas av. Så någon gång runt den 10e april bär det av mor san fransisco! FETT! Hänger väl där i en två veckor, nått sånt, sen tillbaka till whistler för att hämta min väska och uppleva de sista dagarna på skid/snowboardfestivalen. Får se, inga biljetter bokade än.. Dock är resan till gbg spikad. Den 23 april lyfter jag från Kanadaland, vilket betyder att jag landar i gbg den 24e april. Hade tänkt mig en liten tur runt landet ganska direkt efter det med stop i Lund, Sthlm, Uppsala och Västerås. Så om ni befinner er på någon av orterna eller på rutten och vill ha besök så är det bara att höra av sig, the more the merrier!
Nu kommer erik hem! Vi ska planera vår tur till Vancouver i morgon. ska bli gött att komma bort från gästerna lite. Är enna lite less på att vara trevlig nu.. Inte så det känns farligt, har sjukt goa gäster denna veckan. Alla i över medelåldern och ruggit charmiga. Men som sagt, det är skönt att hänga med folk man kan slappna av med!
...eller egentligen inte men man kan inte hjälpa att känna sig lite dum när man gått runt och klagat(i tysthet) på att det inte finns något trevligt och intressant folk som bummar, och så räckte det med att sticka nosen utanför dörren så träffar man dem. Skulle kunna skylla på lathet, men jag tror det har mer att göra med att jag har vart lite less på att va så där attacksocial som man ibland behöver vara för att lära känna nya människor att jag inte ens brydde mig om att var sådär vanligt social. Men efter en session av så där lite lagom socialicerande över några "strawberry-saké-margeritas" (orkar inte ta reda på hur det kan tänkas stavas) i lördags och en session på berget och klätterväggen idag så kan jag helt enkelt konstatera att jag hade fel, och att jag e en idiot. Skönt folk helt enkelt. Bla Dogge och erik läser på Läkarlinjen i göteborg och har tydligen vart med och sparkat in en viss herr Krönlein i höstas(låter det bekant mister A?)
söndag 9 mars 2008
Pose it up mister..
Kände att det var dags att damma av den gamla bloggen igen.. Har återigen neglerat den till förmån för andra aktiviteter men nu är det som sagt dags igen!
Fyllde år här i fredags. Fantastisk sak den där facebook. Tror aldrig så många har kommit ihåg min födelsedag utan att jag behövt springa runt som en kanin på speed och påmint dem.. Cred till er! Hade en fin dag! Charlie och Therese, som jag bor hos, och Peter, SAC-guide, kom in med en talrik gröt med ett ljus i och sjöng. Nog den renaste sång jag någonsin vaknat till.. no offense morsan! Sen gav jag mig ut i längdåkningsspåret för första gången sen jag va kleine kinder. Måste säga att längdåkning blivit roligare med åren. Inte så kul att jag kommer att ägna mig åt den mer de närmaste åren, men ändå riktigt soft!
Har upptäckt att när man väl lägger lite energi på det är det sjukt lätt att lära känna folk på det här stället. Det är lite som första veckan i skolan, varje vecka.. alla vill lära känna alla för att sila ut guldkornen, eller bara för att posa som en snubbe som känner många.. Har dock hittat ett gäng potentiella klimpar i bäcken! Känns gött. Uppdatering kommer..
Therese är skidfotograf och har ett stående uppdrag att ta bilder till nästa års Langleykatalog. Så om man bara klär på sig sina Langley kläder kan man få en gratis foto-shoot, vilket va precis det jag och peter gjorde förra veckan. Jag kan inte avslöja för mycket men det kan hända att Jens aka Igor dyker upp i nästa års katalog.. Sen tog vi lite semi jibb bilder, inget som kommer hamna i Katalogen, men kul att ha!


Har även suttit och mixat lite.. Fortfarande sjukt kul!
Här är senaste bidraget:
Wild To The Bone(länk)
Steppenwolf - Wild Thing
Alvy Singers - High
Hot Pink DeLorean - Miami Snatch
Curtis Vodka - Eastside Westside Bounce To This
Asobi Seksu - Thursday (The Twelves Remix)
Blur - Girls And Boys
Bruce - The Neverending Billie Jean Milkshake(Edit)
Tom Tom Club - Under The Broadwalk
Salt'n'Pepper - Push it
Ratatat - Wild Cat
Terp - Minuit Jacuzzi (datA Remix)
M.O.P - Ante Up(Tittsworth Remix)
Digitalism vs. The Beatles - Back in Zdarlight(team9 mix)
George Thorogood - Bad to the Bone
Fyllde år här i fredags. Fantastisk sak den där facebook. Tror aldrig så många har kommit ihåg min födelsedag utan att jag behövt springa runt som en kanin på speed och påmint dem.. Cred till er! Hade en fin dag! Charlie och Therese, som jag bor hos, och Peter, SAC-guide, kom in med en talrik gröt med ett ljus i och sjöng. Nog den renaste sång jag någonsin vaknat till.. no offense morsan! Sen gav jag mig ut i längdåkningsspåret för första gången sen jag va kleine kinder. Måste säga att längdåkning blivit roligare med åren. Inte så kul att jag kommer att ägna mig åt den mer de närmaste åren, men ändå riktigt soft!
Har upptäckt att när man väl lägger lite energi på det är det sjukt lätt att lära känna folk på det här stället. Det är lite som första veckan i skolan, varje vecka.. alla vill lära känna alla för att sila ut guldkornen, eller bara för att posa som en snubbe som känner många.. Har dock hittat ett gäng potentiella klimpar i bäcken! Känns gött. Uppdatering kommer..
Therese är skidfotograf och har ett stående uppdrag att ta bilder till nästa års Langleykatalog. Så om man bara klär på sig sina Langley kläder kan man få en gratis foto-shoot, vilket va precis det jag och peter gjorde förra veckan. Jag kan inte avslöja för mycket men det kan hända att Jens aka Igor dyker upp i nästa års katalog.. Sen tog vi lite semi jibb bilder, inget som kommer hamna i Katalogen, men kul att ha!
Har även suttit och mixat lite.. Fortfarande sjukt kul!
Här är senaste bidraget:
Wild To The Bone(länk)
Alvy Singers - High
Hot Pink DeLorean - Miami Snatch
Curtis Vodka - Eastside Westside Bounce To This
Asobi Seksu - Thursday (The Twelves Remix)
Blur - Girls And Boys
Bruce - The Neverending Billie Jean Milkshake(Edit)
Tom Tom Club - Under The Broadwalk
Salt'n'Pepper - Push it
Ratatat - Wild Cat
Terp - Minuit Jacuzzi (datA Remix)
M.O.P - Ante Up(Tittsworth Remix)
Digitalism vs. The Beatles - Back in Zdarlight(team9 mix)
George Thorogood - Bad to the Bone
onsdag 20 februari 2008
Familj och vänner
Idag är det kontorsonsdag. Vilket helt enkelt innebär att jag sitter i träningsbyxor och nån sunkig t-shirt och jobbar ca två timmar, sen äter jag frukost och spenderar resten av dagen som om jag var ledig. Ett riktigt skönt arrangemang. Idag innebär det även att jag städar. I morgon kommer Charlie och Therese hem igen. Det är paret som egentligen bor i det hus som jag har disponerat som mitt eget de sista fyra veckorna. Underligt nog känns det ganska gött att de kommer. Ska bli kul att träffa dom igen. Det är riktigt sköna människor. Dock är Charlie lätt petantisk->jag får städa..
Erik har vart här i en dryg vecka, och det har vart riktigt gött att ha honom här! Diggar den grabben, no homo. Onsdag blev det fest på riktigt för första gången sen jag kom hit. Eftersom jag vet att farsan läser denna blogg bli det inga detaler, dock såg han mig dagen efter så jag tror han kan räkna ut ungefär hur det var. Kul hade vi i alla fall, riktigt kul! Lite seg dagen efter.. Känns tråkigt att erik ska dra på fredag, dock kanske vi ska upprepa förra torsdagens bravader i kväll.
Snöläget har varit bättre.. Just nu smälter det mesta bort och det verkar inte som om det kommer några stora snöfall det närmaste vilket känns lite tråkigt! Men å andra sidan har vi fått se solen en del och jan har jobbat lite på googlebrännan.
Nä, nu är det dags att ta tag i städningen! Fy fan!
Sköt om er alla!
lördag 9 februari 2008
torsdag 7 februari 2008
Kempe Grejt!
Har haft en sån skicklyt go da'! Ställde mig i kön till Fresh Tracks kl 06.45 i morse(Fresh Tracks innebär att man åker upp tidigare och käkar frukost på berget, och sen får första tjing på backarna) tillsammans med några av mina gäster från Norge. Kempe goe gutter! Under natten hade det snöat någon stans mellan 30-40 cm. 8.15 stod vi i pisten och det var ingen som hade åkt där innan... sen fortsatte dagen på samma sätt. De nya skidorna gled som smörknivar genom pudret.. Efter ha hajkat oss upp(ca 40 minuter) störta jag ner genom Flute Bowl och det var fanimej topp 5 åket ever! Så perfekt lutning, snö och inramning!! Jag log från öra till öra! Så jävla maxat! Nu sitter jag i huset och är så slut i hela kroppen.. mmm ibland har man det bra!
Jag glömde självklart ta några bilder, men det togs en och annan bild, så det kan hända att det dyker upp!
tills dess får ni tro på mitt ord, SÅ jävla gött!
Har fått tag i några bilder, alla är inte från samma dag, men ändå:


Jag glömde självklart ta några bilder, men det togs en och annan bild, så det kan hända att det dyker upp!
tills dess får ni tro på mitt ord, SÅ jävla gött!
Har fått tag i några bilder, alla är inte från samma dag, men ändå:


lördag 2 februari 2008
Va det något mer?
Jag tror jag har världens glidigaste jobb. Efter en brutal panik och ett totalt sammanbrott förra veckan har jag nu fått ordning på trådarna, papperna i pärmar och pratat med de som skall pratas med... Även om jag jobbar mer eller mindre hela tiden så är det inte ett speciellt ansträngande jobb, bara man har lite koll på sina papper och lite olja i munlädret.
Ska iväg och hämta ett gäng nya gäster i morgon.. Väskan är packad och allt är preppat, så nu är det ledig tid. Swee-et! Har fått sällskap i huset nu. Theres och Charlie som bor här i vanliga fall är ju i sydafrika men nu har gustav flyttat in(SAC guide) Gött att inte vara själv. Har även träffat några svenskar i byn. Har dock inte jobbat så hårt på det sociala. Har gjort hela den där klänga efter varje kontakt grejen några gånger nu och tycker det är ganska skönt att inte känna paniken att lära känna alla direkt, det löser sig.
Har köpt nya skidor idag förresten. Eller begagnade, men nya för mig. Känns hett att ha ett par skidor döpta efter ett gammalt punk band! Nån som kan gissa vilka skidor jag köpt?
Hmm, detta blev inte mycket till text, men det har inte hänt något spektakulärt(mer än skidorna) ville bara få iväg en liten uppdatering. Bilder kommer asap!
Time to hit the shower!
Ska iväg och hämta ett gäng nya gäster i morgon.. Väskan är packad och allt är preppat, så nu är det ledig tid. Swee-et! Har fått sällskap i huset nu. Theres och Charlie som bor här i vanliga fall är ju i sydafrika men nu har gustav flyttat in(SAC guide) Gött att inte vara själv. Har även träffat några svenskar i byn. Har dock inte jobbat så hårt på det sociala. Har gjort hela den där klänga efter varje kontakt grejen några gånger nu och tycker det är ganska skönt att inte känna paniken att lära känna alla direkt, det löser sig.
Har köpt nya skidor idag förresten. Eller begagnade, men nya för mig. Känns hett att ha ett par skidor döpta efter ett gammalt punk band! Nån som kan gissa vilka skidor jag köpt?
Hmm, detta blev inte mycket till text, men det har inte hänt något spektakulärt(mer än skidorna) ville bara få iväg en liten uppdatering. Bilder kommer asap!
Time to hit the shower!
lördag 26 januari 2008
A Day at the Office(A.D.O)

Purlpe Crush - Fuck the dj(Bruce 80's Mash)
Gingy - losemyeasylove
Dj Mehdi - I Am somebody
New Young Pony Club - Get lucky(Them Twelwes mix)
Bonde do Role - Office Boy (CSS Mix)
Easy(Like Sunday Morning) - The Commodores (Tittsworth Remix)
A.D.O
onsdag 23 januari 2008
Lite mer sammansatt

Tror jag har fått lite mer distans till mitt nya yrke nu, och med lite mer sömn i kroppen ska jag försöka mig på en slags rapport om vad det är som händer för mig i Whistler. Sitter på kontoret a.k.a mitt rum, där jag har min dator, en fax och en del pärmar. Lite som ett kontor är mest tror jag, har aldrig haft ett tidigare. Nu sitter jag i alla fall på mitt kontor! Härifrån försöker jag i största möjliga mån se till att ett gäng människor som jag inte har någon egentlig relation till ska ha en så ball tid som möjligt medan de är under mitt ansvar. Hemligheten bakom att faktiskt få ut något av det här yrket är att helt enkelt skaffa sig en relation till dessa människor. Vet inte om jag helt har gjort det den här veckan, men sen känns den lite som uppvärmningsveckan.
Har varit vansinnigt stressad de senaste dagarna, mycket beroende på att jag plötsligt förväntades ha koll på saker som jag inte alls har koll på, och sen lassades på massa uppgifter som jag inte riktigt förstod. Har därför ägnat större delen av den här dagen, som jag kallar min kontorsdag, åt att sätta mig in i det som förväntades av mig och ta kontakt med de som jag förväntades känna. Känns som om det har varit en framgångsrik dag ur den aspekten. Så nu utan att någon har frågat om det, listan på det som förväntas av mig:
..hmm kom just ihåg att jag inte skarpt ogillar att göra listor. Så jag slänger ihop en bröd text: Jag ska under veckan hämta upp ett gäng människor, fördela dom på hotell. Därefter visa runt dem i liftsystemet, föreslå ett gäng aktiviteter som de kan ägna sig åt när de inte vill vara i pisten och sen se till att de får göra dessa saker. Dessutom ska jag under veckan rapportera in försäljning och kassa rapporter, beställa bussar till transfer och vara den allmänna problemlösaren..
Satt på en uteservering i solen på eftermiddagen idag och tittade upp på berget idag och insåg att jag nog börjar få koll på dessa punkter.. inte det att jag är bra på dem än, bara det att jag vet mer av vad som förväntas av mig vilket spred ett visst lugn i en ganska sargad och stressad kropp.
Ikväll ska jag ut och roa mig.. ingen annan!
måndag 21 januari 2008
Är så trött att jag knappt vet vad jag heter. Sen jag kom hit har jag jobbat konstant.. Hade min första transfer redan första dagen(innebär att jag hämtade gäster på flygplaten..) och sen har det rullat på. Hade pistvisning idag utan att stått en dag på skidor.. hmm, hade dock hjälp av erik, som även pekat ut rutter för mig för morgondagen pistvisning. Det är en del meck och byråkrati att styra upp så de första veckorna kommer bli lätt hektiskta. Sen har ju jag en tendens att hetsa upp mig, vilket verkligen får en chans att blomma ut här.. men jag löser det mest, hittils! Sitter och funderar på allt jag inte gjort idag och får lite ångest, sen tänker på det jag faktiskt har gjort och mår lite bättre. Efter pistvisningen styrde jag upp så tio av gästerna fick åka helikopterskidåking imon, och efter det organsiserade jag en resa till Vancouver för 10 gäster för att kolla hocky. OCH NU SKA JAG SOVA. fan, orkar inte ens bry mig om att lägga lite tanke bakom det jag skriver, jag kommer styra upp det här, det kommer bara bli lite jobbigt först!
big up, i'm out
big up, i'm out
fredag 18 januari 2008
no er det nok!
Börjar bli mer än nådigt less på att gå runt i Göteborg och vänta på att ambassaden ska ta tummen ur och langa över mitt visum! Senaste budet är att kl. 17.00 ringer de från kontoret och berättar hurivida jag ska åka tidigt i morgon eller tidigast tisdag. Nu har jag liksom levt med ca 12-timmars planeringsutrymme de senaste tre veckorna och det börjar tära på mig. Har varit arbetslös en gång tidigare i mitt liv och det var en liknande upplevelse, med ändå skillnaden att denna gången kan jag inte göra ett skit åt saken. Jag är helt utlämnad till byråkratin och får snällt sitta och vänta med händerna i knät tills något bestämmer sig för att låta mig åka.. Känner mig som en prostituerad i händerna på byråkrati-halliken!
Nog om detta, även om det är detta det mesta handlar om just nu.. har funderat på möjliga aktiviteter om hela detta skidåknings projekt skulle gå åt pipsvängen! Här är min lista!
1) Surfa i Costa Rica - förutsätter att jag snålar som fan eller Langley ger mig lön trots att jag inte jobbar
2) Isolera mig i en stuga och skapa ett serie mästervärk - förutsätter inspiration
3) Återvända till Paris och börja om där - förutsätter att jag lyckas svälja min värdighet
4) London - förutsätter en total ko-vändning och antagligen en personlighetsförändring
..alla andra förslag är välkomna. Nu kommer snart min dom! Kan hända att jag drar till sthlm över helgen. För att posa som om jag har ett liv!
Nog om detta, även om det är detta det mesta handlar om just nu.. har funderat på möjliga aktiviteter om hela detta skidåknings projekt skulle gå åt pipsvängen! Här är min lista!
1) Surfa i Costa Rica - förutsätter att jag snålar som fan eller Langley ger mig lön trots att jag inte jobbar
2) Isolera mig i en stuga och skapa ett serie mästervärk - förutsätter inspiration
3) Återvända till Paris och börja om där - förutsätter att jag lyckas svälja min värdighet
4) London - förutsätter en total ko-vändning och antagligen en personlighetsförändring
..alla andra förslag är välkomna. Nu kommer snart min dom! Kan hända att jag drar till sthlm över helgen. För att posa som om jag har ett liv!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

