lördag 22 mars 2008

Hajka är grejen!

Har haft min absolut bästa skiddag någonsin.. Ever ever ever!!! Har hajkat lite förut men inga riktigt långa turer. Men de senaste tre dagarna har vi tagit minst en hajk om dagen och idag gjorde vi den längsta(eller rättare sagt de två längsta) Jag och Dogge möttes halv nio vid liften och var väl uppe i backen runt nio. Därifrån tog vi oss upp på Balckcomb glassiären och traverserade över den för att börja vår hajk. (Hittils hade vi altså åkt lift) Sen tog vi av oss skidorna, eller jag tog av mig mina skidor och dogge spände på sina skins, och tog oss upp på ett berg som heter the Spearhead. Därifårn åkte vi ner i nästa dal och började knata upp för The Stair Master(ca 30-50 min hajk rakt upp!) Därifårn var det mer eller mindre åkning hela vägen ner till restaurangen, ett åk som heter Poop Chutes, och vi tog en linje som heter Dog Leg (pga dess krokighet...) tror att vi tog ca 1000 höjd meter, i puder! Hela hajken tog ca 3 h.

När vi kom ner va vi så adrenalinpumpade att vi inte kunde sitta stilla så vi tog oss upp på Spearhead igen och åkte ner ett åk som heter Corona som va sjukt coolt det med. Totalt va vi ute och hajkade i 5 h...

Så nu är jag lätt sliten! Transfere imorgon, näst sista gänget! Sen blir det San Fran..

Inga kommentarer: