
Tror jag har fått lite mer distans till mitt nya yrke nu, och med lite mer sömn i kroppen ska jag försöka mig på en slags rapport om vad det är som händer för mig i Whistler. Sitter på kontoret a.k.a mitt rum, där jag har min dator, en fax och en del pärmar. Lite som ett kontor är mest tror jag, har aldrig haft ett tidigare. Nu sitter jag i alla fall på mitt kontor! Härifrån försöker jag i största möjliga mån se till att ett gäng människor som jag inte har någon egentlig relation till ska ha en så ball tid som möjligt medan de är under mitt ansvar. Hemligheten bakom att faktiskt få ut något av det här yrket är att helt enkelt skaffa sig en relation till dessa människor. Vet inte om jag helt har gjort det den här veckan, men sen känns den lite som uppvärmningsveckan.
Har varit vansinnigt stressad de senaste dagarna, mycket beroende på att jag plötsligt förväntades ha koll på saker som jag inte alls har koll på, och sen lassades på massa uppgifter som jag inte riktigt förstod. Har därför ägnat större delen av den här dagen, som jag kallar min kontorsdag, åt att sätta mig in i det som förväntades av mig och ta kontakt med de som jag förväntades känna. Känns som om det har varit en framgångsrik dag ur den aspekten. Så nu utan att någon har frågat om det, listan på det som förväntas av mig:
..hmm kom just ihåg att jag inte skarpt ogillar att göra listor. Så jag slänger ihop en bröd text: Jag ska under veckan hämta upp ett gäng människor, fördela dom på hotell. Därefter visa runt dem i liftsystemet, föreslå ett gäng aktiviteter som de kan ägna sig åt när de inte vill vara i pisten och sen se till att de får göra dessa saker. Dessutom ska jag under veckan rapportera in försäljning och kassa rapporter, beställa bussar till transfer och vara den allmänna problemlösaren..
Satt på en uteservering i solen på eftermiddagen idag och tittade upp på berget idag och insåg att jag nog börjar få koll på dessa punkter.. inte det att jag är bra på dem än, bara det att jag vet mer av vad som förväntas av mig vilket spred ett visst lugn i en ganska sargad och stressad kropp.
Ikväll ska jag ut och roa mig.. ingen annan!