lördag 26 januari 2008

A Day at the Office(A.D.O)











Purlpe Crush - Fuck the dj(Bruce 80's Mash)
Gingy - losemyeasylove
Dj Mehdi - I Am somebody
New Young Pony Club - Get lucky(Them Twelwes mix)
Bonde do Role - Office Boy (CSS Mix)
Easy(Like Sunday Morning) - The Commodores (Tittsworth Remix)

A.D.O

onsdag 23 januari 2008

Lite mer sammansatt


Tror jag har fått lite mer distans till mitt nya yrke nu, och med lite mer sömn i kroppen ska jag försöka mig på en slags rapport om vad det är som händer för mig i Whistler. Sitter på kontoret a.k.a mitt rum, där jag har min dator, en fax och en del pärmar. Lite som ett kontor är mest tror jag, har aldrig haft ett tidigare. Nu sitter jag i alla fall på mitt kontor! Härifrån försöker jag i största möjliga mån se till att ett gäng människor som jag inte har någon egentlig relation till ska ha en så ball tid som möjligt medan de är under mitt ansvar. Hemligheten bakom att faktiskt få ut något av det här yrket är att helt enkelt skaffa sig en relation till dessa människor. Vet inte om jag helt har gjort det den här veckan, men sen känns den lite som uppvärmningsveckan.

Har varit vansinnigt stressad de senaste dagarna, mycket beroende på att jag plötsligt förväntades ha koll på saker som jag inte alls har koll på, och sen lassades på massa uppgifter som jag inte riktigt förstod. Har därför ägnat större delen av den här dagen, som jag kallar min kontorsdag, åt att sätta mig in i det som förväntades av mig och ta kontakt med de som jag förväntades känna. Känns som om det har varit en framgångsrik dag ur den aspekten. Så nu utan att någon har frågat om det, listan på det som förväntas av mig:

..hmm kom just ihåg att jag inte skarpt ogillar att göra listor. Så jag slänger ihop en bröd text: Jag ska under veckan hämta upp ett gäng människor, fördela dom på hotell. Därefter visa runt dem i liftsystemet, föreslå ett gäng aktiviteter som de kan ägna sig åt när de inte vill vara i pisten och sen se till att de får göra dessa saker. Dessutom ska jag under veckan rapportera in försäljning och kassa rapporter, beställa bussar till transfer och vara den allmänna problemlösaren..

Satt på en uteservering i solen på eftermiddagen idag och tittade upp på berget idag och insåg att jag nog börjar få koll på dessa punkter.. inte det att jag är bra på dem än, bara det att jag vet mer av vad som förväntas av mig vilket spred ett visst lugn i en ganska sargad och stressad kropp.

Ikväll ska jag ut och roa mig.. ingen annan!

måndag 21 januari 2008

Är så trött att jag knappt vet vad jag heter. Sen jag kom hit har jag jobbat konstant.. Hade min första transfer redan första dagen(innebär att jag hämtade gäster på flygplaten..) och sen har det rullat på. Hade pistvisning idag utan att stått en dag på skidor.. hmm, hade dock hjälp av erik, som även pekat ut rutter för mig för morgondagen pistvisning. Det är en del meck och byråkrati att styra upp så de första veckorna kommer bli lätt hektiskta. Sen har ju jag en tendens att hetsa upp mig, vilket verkligen får en chans att blomma ut här.. men jag löser det mest, hittils! Sitter och funderar på allt jag inte gjort idag och får lite ångest, sen tänker på det jag faktiskt har gjort och mår lite bättre. Efter pistvisningen styrde jag upp så tio av gästerna fick åka helikopterskidåking imon, och efter det organsiserade jag en resa till Vancouver för 10 gäster för att kolla hocky. OCH NU SKA JAG SOVA. fan, orkar inte ens bry mig om att lägga lite tanke bakom det jag skriver, jag kommer styra upp det här, det kommer bara bli lite jobbigt först!

big up, i'm out

fredag 18 januari 2008

I AM PANIKING.. AND I'M OFF!
07:10 i morgon!!

no er det nok!

Börjar bli mer än nådigt less på att gå runt i Göteborg och vänta på att ambassaden ska ta tummen ur och langa över mitt visum! Senaste budet är att kl. 17.00 ringer de från kontoret och berättar hurivida jag ska åka tidigt i morgon eller tidigast tisdag. Nu har jag liksom levt med ca 12-timmars planeringsutrymme de senaste tre veckorna och det börjar tära på mig. Har varit arbetslös en gång tidigare i mitt liv och det var en liknande upplevelse, med ändå skillnaden att denna gången kan jag inte göra ett skit åt saken. Jag är helt utlämnad till byråkratin och får snällt sitta och vänta med händerna i knät tills något bestämmer sig för att låta mig åka.. Känner mig som en prostituerad i händerna på byråkrati-halliken!

Nog om detta, även om det är detta det mesta handlar om just nu.. har funderat på möjliga aktiviteter om hela detta skidåknings projekt skulle gå åt pipsvängen! Här är min lista!

1) Surfa i Costa Rica - förutsätter att jag snålar som fan eller Langley ger mig lön trots att jag inte jobbar
2) Isolera mig i en stuga och skapa ett serie mästervärk - förutsätter inspiration
3) Återvända till Paris och börja om där - förutsätter att jag lyckas svälja min värdighet
4) London - förutsätter en total ko-vändning och antagligen en personlighetsförändring

..alla andra förslag är välkomna. Nu kommer snart min dom! Kan hända att jag drar till sthlm över helgen. För att posa som om jag har ett liv!

onsdag 16 januari 2008

Just Don't Know What to do with Myself... caught up in limbo, friday night at the drive-in-bingo!