fredag 18 januari 2008

no er det nok!

Börjar bli mer än nådigt less på att gå runt i Göteborg och vänta på att ambassaden ska ta tummen ur och langa över mitt visum! Senaste budet är att kl. 17.00 ringer de från kontoret och berättar hurivida jag ska åka tidigt i morgon eller tidigast tisdag. Nu har jag liksom levt med ca 12-timmars planeringsutrymme de senaste tre veckorna och det börjar tära på mig. Har varit arbetslös en gång tidigare i mitt liv och det var en liknande upplevelse, med ändå skillnaden att denna gången kan jag inte göra ett skit åt saken. Jag är helt utlämnad till byråkratin och får snällt sitta och vänta med händerna i knät tills något bestämmer sig för att låta mig åka.. Känner mig som en prostituerad i händerna på byråkrati-halliken!

Nog om detta, även om det är detta det mesta handlar om just nu.. har funderat på möjliga aktiviteter om hela detta skidåknings projekt skulle gå åt pipsvängen! Här är min lista!

1) Surfa i Costa Rica - förutsätter att jag snålar som fan eller Langley ger mig lön trots att jag inte jobbar
2) Isolera mig i en stuga och skapa ett serie mästervärk - förutsätter inspiration
3) Återvända till Paris och börja om där - förutsätter att jag lyckas svälja min värdighet
4) London - förutsätter en total ko-vändning och antagligen en personlighetsförändring

..alla andra förslag är välkomna. Nu kommer snart min dom! Kan hända att jag drar till sthlm över helgen. För att posa som om jag har ett liv!

Inga kommentarer: