torsdag 27 mars 2008

D.O.A


Need I say more?

lördag 22 mars 2008

Bilder från idag!


Utsikten från första avsatsen på The Spearhead..










The Stairmaster










Första spåren för dagen













Douglas river upp snön!
















Fler Bilder!!!

Hajka är grejen!

Har haft min absolut bästa skiddag någonsin.. Ever ever ever!!! Har hajkat lite förut men inga riktigt långa turer. Men de senaste tre dagarna har vi tagit minst en hajk om dagen och idag gjorde vi den längsta(eller rättare sagt de två längsta) Jag och Dogge möttes halv nio vid liften och var väl uppe i backen runt nio. Därifrån tog vi oss upp på Balckcomb glassiären och traverserade över den för att börja vår hajk. (Hittils hade vi altså åkt lift) Sen tog vi av oss skidorna, eller jag tog av mig mina skidor och dogge spände på sina skins, och tog oss upp på ett berg som heter the Spearhead. Därifårn åkte vi ner i nästa dal och började knata upp för The Stair Master(ca 30-50 min hajk rakt upp!) Därifårn var det mer eller mindre åkning hela vägen ner till restaurangen, ett åk som heter Poop Chutes, och vi tog en linje som heter Dog Leg (pga dess krokighet...) tror att vi tog ca 1000 höjd meter, i puder! Hela hajken tog ca 3 h.

När vi kom ner va vi så adrenalinpumpade att vi inte kunde sitta stilla så vi tog oss upp på Spearhead igen och åkte ner ett åk som heter Corona som va sjukt coolt det med. Totalt va vi ute och hajkade i 5 h...

Så nu är jag lätt sliten! Transfere imorgon, näst sista gänget! Sen blir det San Fran..

torsdag 13 mars 2008

Mer än så kan ingen bli..

..kan kalla mig för idiot, det har jag ingenting emot, ja e en idiot..

...eller egentligen inte men man kan inte hjälpa att känna sig lite dum när man gått runt och klagat(i tysthet) på att det inte finns något trevligt och intressant folk som bummar, och så räckte det med att sticka nosen utanför dörren så träffar man dem. Skulle kunna skylla på lathet, men jag tror det har mer att göra med att jag har vart lite less på att va så där attacksocial som man ibland behöver vara för att lära känna nya människor att jag inte ens brydde mig om att var sådär vanligt social. Men efter en session av så där lite lagom socialicerande över några "strawberry-saké-margeritas" (orkar inte ta reda på hur det kan tänkas stavas) i lördags och en session på berget och klätterväggen idag så kan jag helt enkelt konstatera att jag hade fel, och att jag e en idiot. Skönt folk helt enkelt. Bla Dogge och erik läser på Läkarlinjen i göteborg och har tydligen vart med och sparkat in en viss herr Krönlein i höstas(låter det bekant mister A?)

Är för övrigt helt förstörd i händerna efter dagens session vid klätterväggen. Skriver man vid klätterväggen? Min första tanke va på klätterväggen, men det låter helt stukat, och man är ju fan inte i klätterväggen heller... anyone? Det va säkert tre veckor jag va uppe, men nu har jag lite inbitet folk att klättra med så jag funderar på att köpa mig ett månadskort för sista månaden nu och satsa lite.. ne nu.. NU JÄVLAR!

Shit det är mindre än en månad kvar nu!! Sista gästerna lämnar whistler 6e April, Sen ska det städas upp och tackas av. Så någon gång runt den 10e april bär det av mor san fransisco! FETT! Hänger väl där i en två veckor, nått sånt, sen tillbaka till whistler för att hämta min väska och uppleva de sista dagarna på skid/snowboardfestivalen. Får se, inga biljetter bokade än.. Dock är resan till gbg spikad. Den 23 april lyfter jag från Kanadaland, vilket betyder att jag landar i gbg den 24e april. Hade tänkt mig en liten tur runt landet ganska direkt efter det med stop i Lund, Sthlm, Uppsala och Västerås. Så om ni befinner er på någon av orterna eller på rutten och vill ha besök så är det bara att höra av sig, the more the merrier!

Nu kommer erik hem! Vi ska planera vår tur till Vancouver i morgon. ska bli gött att komma bort från gästerna lite. Är enna lite less på att vara trevlig nu.. Inte så det känns farligt, har sjukt goa gäster denna veckan. Alla i över medelåldern och ruggit charmiga. Men som sagt, det är skönt att hänga med folk man kan slappna av med!

söndag 9 mars 2008

Pose it up mister..

Kände att det var dags att damma av den gamla bloggen igen.. Har återigen neglerat den till förmån för andra aktiviteter men nu är det som sagt dags igen!

Fyllde år här i fredags. Fantastisk sak den där facebook. Tror aldrig så många har kommit ihåg min födelsedag utan att jag behövt springa runt som en kanin på speed och påmint dem.. Cred till er! Hade en fin dag! Charlie och Therese, som jag bor hos, och Peter, SAC-guide, kom in med en talrik gröt med ett ljus i och sjöng. Nog den renaste sång jag någonsin vaknat till.. no offense morsan! Sen gav jag mig ut i längdåkningsspåret för första gången sen jag va kleine kinder. Måste säga att längdåkning blivit roligare med åren. Inte så kul att jag kommer att ägna mig åt den mer de närmaste åren, men ändå riktigt soft!

Har upptäckt att när man väl lägger lite energi på det är det sjukt lätt att lära känna folk på det här stället. Det är lite som första veckan i skolan, varje vecka.. alla vill lära känna alla för att sila ut guldkornen, eller bara för att posa som en snubbe som känner många.. Har dock hittat ett gäng potentiella klimpar i bäcken! Känns gött. Uppdatering kommer..

Therese är skidfotograf och har ett stående uppdrag att ta bilder till nästa års Langleykatalog. Så om man bara klär på sig sina Langley kläder kan man få en gratis foto-shoot, vilket va precis det jag och peter gjorde förra veckan. Jag kan inte avslöja för mycket men det kan hända att Jens aka Igor dyker upp i nästa års katalog.. Sen tog vi lite semi jibb bilder, inget som kommer hamna i Katalogen, men kul att ha!





Har även suttit och mixat lite.. Fortfarande sjukt kul!
Här är senaste bidraget:


Wild To The Bone(länk)

Steppenwolf - Wild Thing
Alvy Singers - High
Hot Pink DeLorean - Miami Snatch
Curtis Vodka - Eastside Westside Bounce To This
Asobi Seksu - Thursday (The Twelves Remix)
Blur - Girls And Boys
Bruce - The Neverending Billie Jean Milkshake(Edit)
Tom Tom Club - Under The Broadwalk
Salt'n'Pepper - Push it
Ratatat - Wild Cat

Terp - Minuit Jacuzzi (datA Remix)
M.O.P - Ante Up(Tittsworth Remix)
Digitalism vs. The Beatles - Back in Zdarlight(team9 mix)
George Thorogood - Bad to the Bone