Befinner mig i San Francisco. Kanns lagom sjukt. Bara resan hit var klart surrealistisk. Jag missade forsta bussen fran whistler i forrgar viket ledde till att jag aven missade andra bussen fran Vancouver.Sa fran att jag skulle spendera en dag i Seattle, hade jag plotsligt 4 h att sla ihjal i Vancouver.. Jag bestamde mig for att ga och klippa och raka mig. Jag har aldrig varit hos en barberare innan sa jag var latt skeptiskt i borjan. Nar sen den stora kinesiska kvinnan borjade trimma huvudet pa mig som om hon holl pa att mala en Pollock var jag sjukt nara att dra mig ur sjalva rakningen. Och nar hon satte kniven mot min hals trodde jag att jag skulle do. Men med en forvanadsvard precition, och en oroande hastighet polerade hon mitt ansikte, som dessutom fick lite asiatisk ansiktsmasage genom de varma handukarna, intressant och klart udda. Efter det satte jag mig pa GreyHoundbussen och akte in i USA(lyssnades pa Bruce Springsteen och Simon & Garfunkel, klyschigt och mysigt)Nar jag till slut kom fram till Seattle var det bara att ta sig natt att ata och ga till sangs. Hann dock socialicera med nagra britter som hade vart i Frisco veckan innan.
Dagen efter lyckades jag forsova mig(igen) och var darmed nara att missa mitt plan hit, men efter en nojjig bussresa ut till flygplatsen sa hann jag precis slanga in min vaska innan de stangde incheckningen.
Val i har tog jag mig till hostelet, som ar en resa i sig. Det ar som om 68 rorelsen har gatt pa e i i 40 ar och nu bestamt sig for att bli textilkonstnar och skaffat hund. Bilder kommer.
Solen stralar over Frisco och jag ska ge mig ut och handla klader..
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar