onsdag 20 februari 2008

Familj och vänner

Det är möjligen så att jag inte helt är skapt för att ha en blog. Skriver mest när jag mår kass och behöver skriva av mig. Nu mår jag bra och därmed blir inget skrivet.. Ska försöka mig på en sammanfattning av sista tiden.. eller jag kommer bara skriva lite lösa delar av det som hänt och så får ni helt enkelt fråga om detaljer senare.
Idag är det kontorsonsdag. Vilket helt enkelt innebär att jag sitter i träningsbyxor och nån sunkig t-shirt och jobbar ca två timmar, sen äter jag frukost och spenderar resten av dagen som om jag var ledig. Ett riktigt skönt arrangemang. Idag innebär det även att jag städar. I morgon kommer Charlie och Therese hem igen. Det är paret som egentligen bor i det hus som jag har disponerat som mitt eget de sista fyra veckorna. Underligt nog känns det ganska gött att de kommer. Ska bli kul att träffa dom igen. Det är riktigt sköna människor. Dock är Charlie lätt petantisk->jag får städa..

Förra veckan var far, kusin och morbror här. Riktigt roligt. Det var en lagom dos släkt och kul att få visa dom mitt jobb. Det var lätt komiskt för det blev ombytta roller för alla. Jonatan tog hand om Jonas(kanske iofs är mer normaltillståndet) och jag tog hand om farsan. Båda kusinerna fick med andra ord en inblick i framtiden.. brrr! Men roligt hade vi. På fredagen tog vi en liten trip ner till Vancouver. En mycket härlig stad, även om det regnade hela dagen. Dock gjorde vi en liten sne sväng runt ett gathörn och kom in i ganska udda kvarter. Har fått reda på i efterhand att Vancouver har ett enormt crack problem. Flest utslagna på grund av crack i hela nordamerika, vilket inte vill säga lite.. och vi hamnade mitt i smeten. Det var lätt obehagligt, men tydligen är det inte ett så farligt område, bara det att det är massa utslagna.. endock obehagligt.

Vi traskade i alla fall runt en del där, och såg även en hel del sköna delar av staden. Grandville Island är ett fantastiskt område värt att besökas för alla som styr sin kosa hit. Speciellt om man gillar öl, då bryggeriet ligger mitt på ön och har billiga smakprovskartonger! På vägen hem blev det dock lite segare. En stor trafikolycka gjorde så att vägen upp till Whistler stängdes av i fem timmar, så vi fastnade i Squirmish, en liten by på vägen upp. Som tur va hade de biograf(!!!) och den fantastiska filmen Jumper gick! Nog det mest patetiska som släppts ut. Hayden"Darth Vader" Christensen spelade huvudrollen, och det var nog därför som George Lukas, ja han som skapat Star Wars, gick ut ur biografen precis innan vi skulle gå in. Den enda behållningen för kvällen.

Erik har vart här i en dryg vecka, och det har vart riktigt gött att ha honom här! Diggar den grabben, no homo. Onsdag blev det fest på riktigt för första gången sen jag kom hit. Eftersom jag vet att farsan läser denna blogg bli det inga detaler, dock såg han mig dagen efter så jag tror han kan räkna ut ungefär hur det var. Kul hade vi i alla fall, riktigt kul! Lite seg dagen efter.. Känns tråkigt att erik ska dra på fredag, dock kanske vi ska upprepa förra torsdagens bravader i kväll.

Snöläget har varit bättre.. Just nu smälter det mesta bort och det verkar inte som om det kommer några stora snöfall det närmaste vilket känns lite tråkigt! Men å andra sidan har vi fått se solen en del och jan har jobbat lite på googlebrännan.

Nä, nu är det dags att ta tag i städningen! Fy fan!
Sköt om er alla!

Inga kommentarer: