torsdag 19 juni 2008

Midsommar 08
















Astrud Gilberto - Beginings
Incredible Bongo Band - Apache
Vampire Weekend - Cape Cod Kwassa Kwassas
Frankie Valli - Beggin' (pilooski edit)
Agent Simple - Make a Right At Jordfallsmotet
I'm from Barcelona - We're from Barcelona
The Pointer Sisters - Send Him Back (Pilooski Edit)
Underworld - Ring Road (Fake Blood Remix)
Round Table Knights - Freak From Desire
Sidechains - Dance While You Can
Coldplay - Violet Hill (Cryptonites Remix)
Curtis Vodka - East Side West Side Bounce
Kid Sister - Pro Nails (Tepr Remix)
The Whitest Boy Alive - Golden Cage(Fred Falke Remix)
Estelle ft. Kanye West - American Boy(Kill the Noise Remix)
Alan Braxe & Fred Falke - Intro
Princess Superstar - Bad Babysitter (Shir Khan Remix)
The Brady Bunch - Its A Sunshine Day
Gloria Jones - Tainted Love
Music Go Music - Light of Love


Midsommar 08

lördag 26 april 2008

Hemma igen!

Rex the Dog - italian blond edit 1
Hot Pink Delorean - Played Out (Feat. Fantastadon)
Midnight Juggernauts - Shadows
Ben Mono featuring Yo Majesty - Hit The Bit (Lorenz Rhode Remix)
Heartsrevolution - CYOA (Flosstradamus Remix)
Avalon - Exodus Testament
Excess Express (Rampue Version) - Plemo vs. Rampue feat. Jessica Drosten
The Discoboys - For You (Patrick Alavi Remix)
The Bloody Beetroots - I'll Destroy
The Dirty Secrets - 5 Feet Of Snow (Miami Horror Remix)
Daft Punk - Human After All
J.J. Cale - Cocaine


I'm on a Plain Cocain

Så, då va man tillbaka i Sverige igen och därmed var det slut på äventyren. Eller i alla fall för denna gången. Detta blir då den sista posten på denna blogg, eller i alla fall om resan.

På flyget hem slängde jag ihop en sista mix, som inte blev pjokig alls!

So Long Så Länge!

söndag 20 april 2008

Tillbaka på ruta ett

Sitter återigen på rummet i Whistler och har precis lagt av mig allt och tatt en dusch.. fy fan va jag behövde den... Sista etappen på denna resan hade jag kunnat klara mig utan. Ah well först Frisco: Jag gillar den staden, kommer nog inte gå in på så mycket mer detaljer än så. Den har sina nackdelar, typ en sjuk mängd crack heads i varje gathörn, men med kvarter som lower haights och mission så kan man inte mer än att bara bli lite små kär i den staden.

Sen att ta sig därifrån visade sig vara bara jobbigt.. tog ett plan vid tio och landade i seattle lite efter midnatt.. Därifrån hade jag bestämt med en kompis syster om att få sova på hennes soffa, så jag satte mig på en av stadens bussar. Att killen bakom mig(en grabb i nitton års åldern) ägnade hela resan(som tog två timmar) åt att berätta för killen bredvid hur mycket pengar man tjänar på person rån, och hur han skulle börja med konto korts bedrägeri plus att resten av bussen såg lätt shady ut gjorde att jag va ganska skakis när jag väl kom fram. Väl där sov jag tre timmar på en 110 cm lång soffa, och tog sen taxi till busstationen, för att sätta mig på bussen upp hit, ca 8h.. nu är jag här i alla fall. Snart är jag hemma igen, ska bli skönt. Längtar efter alla..

fredag 11 april 2008

hon satte kniven mot min hals och jag trodde jag skulle do

Befinner mig i San Francisco. Kanns lagom sjukt. Bara resan hit var klart surrealistisk. Jag missade forsta bussen fran whistler i forrgar viket ledde till att jag aven missade andra bussen fran Vancouver.Sa fran att jag skulle spendera en dag i Seattle, hade jag plotsligt 4 h att sla ihjal i Vancouver.. Jag bestamde mig for att ga och klippa och raka mig. Jag har aldrig varit hos en barberare innan sa jag var latt skeptiskt i borjan. Nar sen den stora kinesiska kvinnan borjade trimma huvudet pa mig som om hon holl pa att mala en Pollock var jag sjukt nara att dra mig ur sjalva rakningen. Och nar hon satte kniven mot min hals trodde jag att jag skulle do. Men med en forvanadsvard precition, och en oroande hastighet polerade hon mitt ansikte, som dessutom fick lite asiatisk ansiktsmasage genom de varma handukarna, intressant och klart udda. Efter det satte jag mig pa GreyHoundbussen och akte in i USA(lyssnades pa Bruce Springsteen och Simon & Garfunkel, klyschigt och mysigt)Nar jag till slut kom fram till Seattle var det bara att ta sig natt att ata och ga till sangs. Hann dock socialicera med nagra britter som hade vart i Frisco veckan innan.

Dagen efter lyckades jag forsova mig(igen) och var darmed nara att missa mitt plan hit, men efter en nojjig bussresa ut till flygplatsen sa hann jag precis slanga in min vaska innan de stangde incheckningen.

Val i har tog jag mig till hostelet, som ar en resa i sig. Det ar som om 68 rorelsen har gatt pa e i i 40 ar och nu bestamt sig for att bli textilkonstnar och skaffat hund. Bilder kommer.

Solen stralar over Frisco och jag ska ge mig ut och handla klader..

lördag 5 april 2008

Me as Whistler

Har samlat ihop och sammanfattat min säsong i en 65 min lång mix, enjoy!



















Incredible Bongo Band - Apache
Vampire Weekend - Cape Cod Kwassa Kwassa
Barry Manilow - Copacabana
Run DMC vs Aerosmith - Walk this way
Jacksson 5 - Blame it on the Boogie
Snoop Dogg vs Robin - Sexual Eruption
The Whitest Boy Alive - Golden Cage(Fred Falke Remix)
Suicide Booth - Raumpilot
The Outrunners - Cool Feeling
CFCF - Claudio
Hot Pink DeLorean - Miami Snatch
Glass Candy - Life After Sundown
Avalon - Avalonian's Shrine
Grafton Primary - I Can Cook(Miami Horror Remix)
The Bell - I am History(Whitenoise Remix)
Cut Copy - Lights and Music(Moulinex Remix)
Soft Tigers - Mr Ice Cream(Miami Horror Remix)
AC/DC - Thunderstruck(Tittsworth Remix)
Trash Yourself & The Toxic Avenger - Song 2
Datarock - fafafafa (Miami Horror Remix)
Dj Mehdi - Signature
Håkan Hellström - Zigenarliv Dreamin


Me as Whistler(zshare)

torsdag 27 mars 2008

D.O.A


Need I say more?

lördag 22 mars 2008

Bilder från idag!


Utsikten från första avsatsen på The Spearhead..










The Stairmaster










Första spåren för dagen













Douglas river upp snön!
















Fler Bilder!!!